Problemen met uw schotelontvanger of LNB:

Een LNB is moeilijk te testen wij hebben hier meetapparatuur voor.
Het beste is om uw ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Na het terug zetten van de fabrieksinstellingen is het raadzaam om de ontvanger minimaal 10 min uit de stroom te laten.
Waar U ook rekening mee moet houden is dat uw schotel niet goed kan staat.
Een LNB gaat niet snel stuk, wel raden wij U aan om de LNB te vervangen als deze ouder is dan 10 jaar.

Geen signaal

Problemen die de melding "Geen signaal" opleveren worden meestal veroorzaakt door een probleem tussen de schotel en de satelliet. Dit kan echter ook veroorzaakt worden door een probleem met de bekabeling. In dit geval zal U meestal één van de volgende meldingen krijgen: Geen signaal, No signal, Geen gegevens beschikbaar,

  • Kontroleer of alle kabels in uw ontvanger zitten van uw tv en schotel.
  • Kontroleer het signaal van uw schotel, dit is te zien doormiddel van 2 strepen.
  • Dit wordt meestal aangegeven doormiddel van Signaal en Kwaliteit balk zoals de afbeelding hieronder.

Signaal-Kwaliteit-Schotel

Gecodeerd signaal
:

Als je de melding "Gecodeerd signaal" ziet, krijgt de ontvanger niet de juiste rechten om de zender waar je naar kijkt te kunnen vrijgeven.
Bij ontvangers van andere merken krijg je soms een andere melding: Gecodeerd signaal, Geen rechten, of bij voorbeeld Scrambled channel.

Volg de stappen voor het oplossen van dit type probleem:
Als U uw smartcard of ontvanger met ingebouwde smartcard langere tijd niet gebruikt, kan het voorkomen dat de rechten voor uw zenderpakket vervallen zijn.
U kunt de rechten voor het zenderpakket opnieuw ontvangen door de volgende stappen te volgen:

Voor canaldigitaal:

  • Zet uw ontvanger en TV aan.
  • Stem af op kanaal 1 (NPO1 HD)
  • Wacht 60 minuten
  • De smartcard en/of ontvanger zal binnen deze periode de rechten voor uw abonnement ophalen.
  • U kunt zien wanneer dit gebeurd is wanneer U weer beeld heeft op NPO1 HD.
  • Is het probleem niet opgelost heractiveer dan uw abonnement via de link hier beneden.

Heractiveer-Canaldigitaal

Voor Joyne: Neemt U gerust contact met ons op en wij regelen het voor U.

Een greep uit onze LNB's