Heeft u een problemen met uw schotel, lees dan eens onze pagina voor een oplossing.

Blokjes in beeld, Rode stip in beeld, Heperend beeld, Stilstaand beeld, enz....

Tijdens slecht weer valt mijn beeld weg, hoe komt dit.

Iedere schotel kan problemen geven, met heel slecht weer zoals hagel, onweer of een dikke regenbui. Ook in de winter met een heftige sneeuwbuien is het mogelijk dat het signaal van de schotel totaal weg kan vallen. Daar is niets aan te doen omdat die heftige buien "het zicht" van de schotel op de satelliet belemmeren. Die keren dat het voorkomt zullen echter zeldzaam zijn omdat in dit land (Nederland) hevige regen en hagelbuien niet zo vaak voorkomen, en is dan ook zeer tijdelijk. Met sneeuw kan het iets langer duren maar is in de meeste gevallen ook tijdelijk. Wanneer er op de kop (LNB) van de schotel sneeuw blijft liggen is het verstandig om dit te verwijderen. Sneeuw houd het signaal tegen voor de ontvangst van de schotel. Ook is het mogelijk dat er ijzel ontstaat op de schotel en of kop (LNB), dit geeft ook een slecht signaal.

Heeft u belangstelling voor een sneew regen bescherm kap?

Dit product beperkt de uitval tot 7% (KLIK HIER VOOR MEER INFORMATIE)

blokjes in beeld

Waarom krijg je blokjes in beeld

Blokjes en strepen treden op bij een verminking van tv signaal. Dit kan op vele manieren worden veroorzaakt. Eén van de meest voorkomende problemen treed op bij een oudere of dunnere coaxkabel. Hoe dit kan? Als de kabels vaak ouder of dunner zijn, zit er bijna geen afschermingsmateriaal in de coax kabel. Hierdoor kunnen andere signalen gemakkelijk het signaal van de kern verstoren. Het signaal komt daarom niet meer goed aan bij de televisie. Hierdoor laat de tv blokjes of strepen zien. Daarnaast kan het voorkomen dat het mobiele 4G signaal voor de storing zorgt.

Wilt u een goed coax kabel (KLIK HIER) en u komt uit op het juiste product.

Problemen met uw schotelontvanger of LNB:

Een LNB is moeilijk te testen wij hebben hier meetapparatuur voor.
Het beste is om uw ontvanger terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Na het terug zetten van de fabrieksinstellingen is het raadzaam om de ontvanger minimaal 10 min uit de stroom te laten.
Waar U ook rekening mee moet houden is dat uw schotel niet goed kan staan.
Een LNB gaat niet snel stuk, wel raden wij U aan om de LNB te vervangen als deze ouder is dan 10 jaar.
In de meeste gevallen in het signaal te laag om beeld door te geven, dit kunt u afstemmen met een schotelmeter ook wel satmeter of satfinder genoemd.

Een greep uit onze meetapparatuur


Geen signaal

Problemen die de melding "Geen signaal" opleveren worden meestal veroorzaakt door een probleem tussen de schotel en de satelliet. Dit kan echter ook veroorzaakt worden door een probleem met de bekabeling. In dit geval zal U meestal één van de volgende meldingen krijgen: Geen signaal, No signal, Geen gegevens beschikbaar,

  • Kontroleer of alle kabels in uw ontvanger zitten van uw tv en schotel.
  • Kontroleer het signaal van uw schotel, dit is te zien doormiddel van 2 strepen.
  • Dit wordt meestal aangegeven doormiddel van Signaal en Kwaliteit balk zoals de afbeelding hieronder.

Signaal-Kwaliteit-Schotel
Gecodeerd signaal
:

Als je de melding "Gecodeerd signaal" ziet, krijgt de ontvanger niet de juiste rechten om de zender waar je naar kijkt te kunnen vrijgeven.
Bij ontvangers van andere merken krijg je soms een andere melding: Gecodeerd signaal, Geen rechten, of bij voorbeeld Scrambled channel.

Volg de stappen voor het oplossen van dit type probleem:
Als U uw smartcard of ontvanger met ingebouwde smartcard langere tijd niet gebruikt, kan het voorkomen dat de rechten voor uw zenderpakket vervallen zijn.
U kunt de rechten voor het zenderpakket opnieuw ontvangen door de volgende stappen te volgen:

Voor canaldigitaal:

  • Zet uw ontvanger en TV aan.
  • Stem af op kanaal 1 (NPO1 HD)
  • Wacht 60 minuten.
  • De smartcard en/of ontvanger zal binnen deze periode de rechten voor uw abonnement ophalen.
  • U kunt zien wanneer dit gebeurd is wanneer U weer beeld heeft op NPO1 HD.
  • Is het probleem niet opgelost heractiveer dan uw abonnement via de link hier beneden.

Heractiveer-Canaldigitaal

Voor Joyne: Neemt U gerust contact met ons op en wij regelen het voor U. (KLIK HIER)

Een greep uit onze LNB's